Nädala Parim Treening #42 & Mida ma üldse Šveitsis teen?!?

NPT_42

Nädala Parim Treening on postituste sari, kus toon teieni nädala kõige meeldejäävama treeningu. Postituste eesmärgiks on kirjeldada lähemalt, milliseid treeninguid ma aasta jooksul teen ning tuua lugejateni erinevaid treeningutega seotud mõtteid.


Nädal 42 (14. oktoober– 20. oktoober 2019)

Whooops, olen postituste kirjutamisega jälle natuke ajast maha jäänud, aga püüan selle nüüd heastada. Oktoobri keskpaik algas Zürichist, millele viitab ka selle postituse päisepilt. Zürichi läksime me Gioniga sel põhjusel, et seal toimusid Šveitsi koondise rullsuusatestid. Testid toimuvad aastas paar-kolm korda ning iga kord samal kergejõustikustaadionil. Eestlastele tundub staadionil rullsuusatamine võib-olla veidrana, aga paljude šveitslaste jaoks on see üsna tavaline ja isegi mulle hakkas Zürichis elades see meeldima. Testide kavasse kuulusid lühikesed sprindid, 3800m paaristõuketest ja nn fun-parcour ehk osavusrada. Võrreldes eelmise aastaga olin mina igas alas omajagu kiirem, aga peamiselt vist seetõttu, et sõidan sel aastal rullsuuskadega, mis tartaankattel vanadest rullsuuskadest kiiremad on. 😉

Pärast teste suundusid šveitslased teele liustikulaagrisse Itaaliasse, mina jäin aga Zürichisse. Otsustasin sel aastal liustikulaagrist mitte osa võtta, sest üle-eelmise aasta kogemus näitas, et üsna lühike, aga šveitslaste plaanide põhjal üsna intensiivse laager 2000-3000m kõrgusel pole minu jaoks esimeste suusasammude tegemiseks vist ikkagi kõige õigem koht – eelmine kord pidin sellest laagrist ikka päris kaua taastuma. Val Senales on oma imeilusa liustikuga on küll väga hea treeningpaik, aga hoidsin sel aastal raha kokku ja jäin Siati, mis oma ilusate sügisilmadega ka paha koht treenimiseks pole. Olen oma otsusega väga rahul ja samal ajal kui teised laagerdasid, tegin mina kodus hoopis kergema nädala, mille sees olid ka mõned head intervalltreeningud.

Nädal 42 (14. oktoober– 20. oktoober 2019)
Treening: 4*10min intervallid (pulss kuni anaeroobse läveni) keppidega tõusu joostes
Kuupäev: 16. oktoober
Asukoht: Siat, Šveits
Treeningkaaslased: üksi

Nädala lemmiktreeninguks peangi nädala teist intensiivset treeningut, milleks oli 4*10min tõusujooks keppidega. Ega mul ei olegi selle trenni kohta midagi erilist lisada – oli üks päris mõnus, parajalt raske trenn, mis läks täpselt nii nagu lootsin.

trenn

Mõtlesin, et puudutan selles postituses põgusalt ka seda, et mida ma üldse siin Šveitsis teen. Tänaseks päevaks (31. oktoober) olen siin olnud juba 1,5 kuud ja kui väga lühidalt kokku võtta, siis olen ma hetkel ühes kahekuulises treeninglaagris, aga teen lisaks veel üht-teist. Pärast magistriõpingute lõppu otsustasin, et võtan endale natuke kergema aasta, kus ma ei pea end sajamiljoni kohustuse vahel jagama. Eelmise aasta sügis-talvel olin näiteks täiskohaga õpilane, tegin tugevalt trenni ning lisaks töötasin 20% koormusega, mida oli minu jaoks ilmselgelt liiga palju. Üleüldse olen oma elus siiani tihti mitmel rindel rabelenud ja kuna mul magistriõpingute lõpus 100% kindlat eesmärki ei olnud, kuhu ma spordivälise karjääri mõttes edasi tahan liikuda, otsustasingi kohustuste mõistes pisut kergema aasta kasuks. Kuna spordiga kavatsen ma lähiaastate jooksul kindlasti edasi tegeleda ning minu suureks eesmärgiks on 2021. aastal Eestis toimuv MM, siis olen ma motiveeritud sellest ajast spordi mõttes maksimumi võtma. Kusjuures treeningmahud mul võrreldes eelmise aastaga eriti suuremad pole, aga kindlasti olen saanud rohkem puhata, rohkem ettevalmistusi nõudvaid kaarditreeninguid teha ning talve alguses saan siduvate kohustuste puudumisel ka rohkematele võistlustele reisida. Loodan, et see otsus kajastub ka selle ja järgmise aasta talvehooaja tulemustes, sest millal siis muidu kui mitte nüüd ja praegu tahaks ma oma elu parimaid tulemusi sõita. 

Täiesti profisportlase elu ma siiski siin elanud ei ole, vaid nagu mainisin, et üht-teist teen ma spordi kõrvalt ka. Lisaraha teenimiseks olen ma näiteks praegu väikese koormusega tööl Tervise Arengu Instituudis, lisaks olen teinud ka päris palju vabatahtlikku tööd arvuti taga. Igav ei ole mul siin igatahes olnud ning tihtipeale tundub, et päevades jääb aega puudu. Olen ka võtnud aega,  et tuleviku kohta mõtteid mõlgutada, sest varasema kiire elutempo juures pole selleks väga palju energiat jagunud. Kuna alates kevadest on mul plaan ka endale pikema perspektiiviga töökoht otsida (aga ainult nii, et saaksin ikka sporti ka edasi teha), püüan ma praegust aega võimalikult palju nautida. 

Šveitsis olen ma veel kaks nädalat, mille jooksul loodan ka hooaja esimesi suusakilomeetreid koguda.

Lisa kommentaar

WordPress spam blocked by CleanTalk.