Suve esimene võistlus ja treeninglaager

DCIM101GOPRO

Ettevalmistused hooajaks 2017/18 algasid selle aasta maikuus. D nädala kahe postituse põhjal olen kirjeldanud seda, milline oli minu tüüpiline nädal aprillis ja milline see oli mais – juba nende kahe postituse põhjal võib öelda, et treeningute koormus on ajaga muutunud kõrgemaks ning päevade ja nädalate kulg on peamiselt treeningutele üles ehitatud. Hetkel on treeningettevalmistus kestnud juba poolteist kuud ning olen siiani kõigega rahul. Tunnen, et olen saanud järjepidevalt treenida ning et keha tajub rahulikke, aeroobseid treeninguid üsna hästi. Küll aga tunnen, et üldse aeroobse võimekuse nimel on vaja veel kõvasti tööd teha, kuna rahulike treeningute liikumiskiirus on veel üsna aeglane, seda eriti jooksutreeningute puhul.

Lisaks rahulikele vastupidavustreeningutele olen pooleteise kuu jooksul päris palju tähelepanu pööranud ka jõunäitajate arendamisele. Tegelikult algas jõutreeningutele keskendumine juba aprillis, mil külastasin regulaarselt Füsiostuudiot, kus mu kursaõde Marion näitas mulle väga väärtuslikke harjutusi keha süvalihaste treenimiseks ning juhendas, kuidas mina oma nõgusa seljaga harjutusi õigesti peaks tegema. Tahaksin rõhutada, et harjutuste süstemaatilisest tegemisest on igal juhul kasu olnud – isegi Gion on väitnud, et minu kehahoiak on mõne liigutuse ja üleüldise keha tunnetamise osas palju parem kui varem. Maikuus alustasin aga ka tugevama jõutreeninguga, mida viisin ellu nii jõulinnakutes kui jõusaalis. Suusatamise ja suusaorienteerumise puhul on kogu keha jõud ülioluline ning seetõttu pööran sellele kogu aasta vältel ka üsna palju tähelepanu. Nüüd, suve alguses, teen ma jõutreeningut lausa 3-4 korda nädalas.

4.juunil osalesin selle suve esimesel võistlusel – EVIKO suusarulli I etapil. Võistlus toimus Põlva kesklinnas ning formaadiks oli klassikatehnika mäkketõusu sprint. Kõige pealt toimusid 700m pikkusel distantsil kvalifikatsioonisõidud, seejärel ühisstartidest finaalid, nagu murdmaasuusatamise sprintides ikka. Distants kulges üksnes ülesmäge – start anti Põlva kiriku kõrvalt ja esmalt oli tõus tagasihoidlik, kuid raja edenedes muutus ka tõusunurk järsemaks. Osalesin sellel võistlusel juba teist aastat järjest. Natuke isegi naljakas, kuna klassikatehnikas sõidan aasta vältel väga vähe (välja arvatud paaristõuked) ning klassikasprint on küll vist see distants, millel osalemise peale ma talvel isegi ei mõtle! Suvel võistlemine ja enda mugavustsoonist välja viimine on aga väga vajalik, kui soovin enda suusakiirust parandada.

Tulemused

EVIKO suusarulli I etapp põlvas - poolfinaal
EVIKO suusarulli I etapp põlvas – poolfinaal. Mina nr 89.

Eelsõitudes saavutasin ma seitsmenda aja (N, N20 ja N35 vanuseklasside arvestuses) ning sellega jõudsin ka poolfinaali. Kuna finaali mahub vaid 6 inimest, siis poolfinaali sõidu eesmärgiks oli enda sõidus esimese kahe hulka saada ehk finaali jõuda. Kahjuks jäi mul sellest ikkagi natuke puudu, aga kokkuvõttes olen ma võistlusega päris rahul, kuna võrreldes eelmise aastaga sõitsin ma palju ilusamini, parema enesetundega ning ka kaotus võitjale oli palju väiksem. Tänan korraldajaid hea võistluse eest!

p1270948
EVIKO suusarulli I etapp. Korraks isegi juhtisin (nr 89). Finišis jäin siiski napilt kolmandaks.

 

Päev pärast suvehooaja esimest võistlust oli aeg veel ühe „esimese“ jaoks – nimelt algas selle hooaja esimene treeninglaager. Noorte- ja juuniorieas oli mu suvi alati erinevaid treeninglaagreid täis – nii orienteerumis- kui suusalaagreid, kuid kahe viimase aasta jooksul olen ma tavapärast laagrirutiini vaid üksikute päevade jooksul kogenud. Põhjus on selles, et 2015. aasta suvel oli mul terviseprobleemide tõttu treenimine keelatud ning 2016. aasta suvel treenisin ma teist moodi – „ladusin põhja“ peamiselt Iirimaal ja Šveitsis matkates.  Käesoleva ettevalmistusperioodi jaoks plaane tehes olin aga üsna kindel, et soovin vana hea laagerdamise juurde pöörduda ning bookisin endale ja Gionile juba varakevadel erinevad laagri majutused ära.

Treeninglaager I toimus 5.-13. juunil Lätis, Priekulis. Miks Priekulis? Peamiselt seetõttu, et seal on odav majutus koos toidu valmistamise võimalusega, aga ka seetõttu, et Priekulis on väga head treeningtingimused. Tean, kuna osalesin ka viis aastat tagasi (oh appi kuidas aeg lendab!) Priekulis suusa laagris.

DCIM101GOPRO
Rullsuusatreening Priekulis. Mina ja Gioni käsi 😛

Nimelt on Priekulis ilusa laskesuusastaadioni ümbruses kulgev korralik rullirada (2,8km), jooksmiseks/imitatsiooniks päris rasked tõusud ja mitu jõulinnakut, kus saab suurepäraselt väga korraliku jõutreeningu läbi viia. Läheduses on ka palju orienteerumismaastikke, kuid orienteerumas me ei käinudki. Peamiselt keskendusime rullsuusatamise treeningutele, mina tegin üsna palju ka jõutreeninguid ja muidugi lihtsalt jooksmist. Enesetunne läks päev päevalt aina paremaks, kuid laagri lõpuks tekkis ka korralik väsimus. Gioni see vist ei heidutanud, sest tema tegi laagri viimase treeninguna 101km rullsuusatamist (5h 45min). Mina piirdusin vaid 1/5-ga sellest. 🙂

Siinkohal jagan vaatamiseks ka väikest videot, mille ma meie laagrist kokku panin:

 

Suvine treeninghooaeg on seega alanud ning põnevaid plaane on veelgi tulemas. Näiteks:

  • Postituse kirjutamise hetkel olen teel Jukolale, kus jooksen lisaks naiste Venla teatejooksule esmakordselt ka meeste teatevõistluse viiendat vahetust (minu eeldatav metsa saamise aeg u kell 5 hommikul) (nüüdseks juba joostud)
  • Jaaninädal on minu jaoks üks raske treeningnädal – nn kodune treeninglaager, mida alustan Tartus ja lõpetan Värskas
  • Seejärel algab juba orienteerumise MM, kus tegelen pea 2 nädalat järjest võistluste korraldamisega. Ka treeningute osas on need plaanitult kerged nädalad, ilmselt aga siiski üsna aktiivsed. 

 

Lisa kommentaar

WordPress spam blocked by CleanTalk.